Omvald med stor energi!

Sedan en dryg vecka är jag omvald som RBU:s förbundsordförande för ännu en mandatperiod. Jag känner en stor glädje inför den utmaningen. Och framför allt känner jag att jag verkligen brinner för våra viktiga frågor och det arbete vi måste göra framöver. 

RBU:s påverkansarbete pågår ständigt på olika sätt. I fredags var jag inbjuden att tala på Centerpartiets framtidsdagar i Stockholm om situationen för unga vuxna med rörelsehinder när det gäller arbete, sysselsättning och ekonomiska villkor. Det kändes både bra och oerhört angeläget. Jag fick också möjlighet till ett kort samtal med Maud Olofsson som vi i RBU har träffat flera gånger tidigare. Tillsammans med en grupp i Centerpartiet som har ansvar för partiets välfärdspolitik arbetar vi fram ett förslag för att förbättra situationen för de unga som idag varken har arbete, annan sysselsättning eller rimliga ekonomiska förutsättningar. Steg för steg arbetar vi för vår vision om ett rättvist samhälle och ett utvecklande liv för barn och unga med rörelsehinder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0