Framtidens politiker?

Vilka underbara och kloka unga människor jag såg på TV i lördags. Det var en skolklass som hade samlat in pengar och tagit från sin klasskassa för att en ung man med en cp-skada skulle kunna åka på sin drömresa. Eleverna fick ett pris för sitt engagemang och sin omtanke och det var de värda!

 

Inslaget (som finns här, börjar ca 18:30 in i sändningen) gjorde mig både både glad och ledsen. Glad för barnens fantastiska engagemang och samtidigt ledsen för att vi lever i ett sådant samhälle där en person pga sin funktionsnedsättning inte har möjlighet att själv kunna spara ihop till sin drömresa. Det är helt enkelt skamligt att det ska krävas en insamling av skolbarn för att resan ska kunna förverkligas.

 

Jag hoppas att alla dessa elever kommer att bli politiker i framtiden. Unga människor med sådan omtanke och engagemang ger mig en framtidstro. De var verkligen värda sitt pris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0