Ett bra tal och ett oväntat möte!

Igår kväll talade Mona Sahlin i Almedalsparken. Det kändes som folkligt och fullsatt, vi fick ingen sittplats den här gången trots att vi var i god tid. Innan talet spelade Moneybrother och det var jättebra! Precis som Lars Ohly häromdagen pratade Mona Sahlin om tillgänglighet och personer med funktionsnedsättningar och det känns alltid härligt. När man sitter i opposition är det kanske lättare att lova, men jag vill gärna tro att Mona Sahlins tal har beydelse även om hon inte direkt gav några konkreta löften. Vi i RBU har ju träffat Mona Sahlin och Ylva Johansson nyligen och beskrivit våra frågor som vi arbetar med och tycker är viktiga. Därför tror jag att hennes engagemang i våra frågor är ärligt förankrat. Mona talade också mycket om solidaritet och det är ett ord som känns som viktigt för mig. Det fick jag också tillfälle att säga till henne när jag plötsligt råkade på henne i gränderna på väg hem efter talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0