Nya spännande dialogmöten

Jag har i veckan haft glädjen av att träffa både RBU Bohuslän, RBU Älvsborg och RBU Jönköping för spännande dialogmöten, och inte minst ta del av mångas vardag, problem och glädje. Det är så härligt att känna engagemanget när vi talar om RBU:s framtid. Egentligen allas ”vår” framtid, våra barns och familjers framtid.

 

En del av diskussionerna handlar om den oro vi ofta känner inför framtiden. Vilket samhälle kommer vi att ha? Hur kommer man att se våra barns behov? Vad händer med den ständiga diskussionen om kostnader?

 

Men mest tycker jag att vi har pratat om positiva och framåtsyftande frågor som hur vi i RBU bäst ska profilera oss för att få genomslag. Vilket samhälle vill vi se? Hur gör vi för att nå dit och vilka är de viktigaste frågorna för RBU under de kommande åren? Det finns massor av idéer och det är alltid så oerhört roligt och inspirerande att resa runt i landet och träffa alla härliga RBU:are!

Nu i eftermiddag ska jag träffa barn- och äldreminister Maria Larsson för att presentera vår nya samarbetsorganisation Lika Unika - federationen mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Jag återkommer om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0