Äntligen kommer nu min blogg igång!


Jag måste erkänna att jag våndats lite inför detta som är något nytt för mig. Men nu ska det blir kul! Jag kommer att berätta om arbetet på RBU och mina tankar om vad som sker runt omkring oss.

 

Det är alltid mycket som händer, inte minst så här de sista veckorna inför sommaren.

 

Idag ska jag delta i ett möte med ett projekt som handlar om vägen från skola till arbete som drivs av Hjälpmedelsinstitutet tillsammans med RBU, SRF, Attention, FUB och Dyslexiförbundet FMLS. Frågan om arbete och sysselsättning är ständigt närvarande och den var också temat för vår årsrapport 2009 ”Vem bryr sig?”.

 

Annars handlar mycket just nu om förberedelser och planering inför Almedalsveckan. I förra veckan träffade vi Bengt Westerberg för att prata om vårt Almedalsseminarium om personlig assistans. Omkring hälften av RBU:s barn och unga har assistans och det är verkligen en livsviktig reform, något som vi uppmärksammade i årsrapporten 2007 ”Assistans med Barnen i Centrum”. Men det är också en reform som på senare tid har varit under alltmer press. Assistansen är en jätteviktig fråga för oss och jag är säker på att det kommer att bli ett uppmärksammat seminarium som förhopningsvis ger resultat. Det är för övrigt tredje året i följd som vi har förmånen att få ha Bengt som moderator och det känns jättebra!

 

De närmaste dagarna kommer jag berätta mer om våra aktiviteter i Almedalen, vår nya årsrapport som alldeles snart presenteras och mer… Det är som sagt mycket som händer!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0