Bästa rubriken i Almedalen!

Adam Engvall framför en av sina låtar under RBU:s torgmöte
Nu är RBU i gång i Almedalen! Solen flödar och människorna likaså. Vårt första torgmöte på Donners plats är just avslutat och det kändes fantastiskt bra. Rubriken var "Får alla människor använda handikapptoan?" och upplägget var ett samtal om attityder mellan mig och RBU-medlemmen Adam Engvall. Många stannade till och lyssnade och samtalet blandades med Adams härliga sång och elbasspelande.

Redan innan mötet blev jag intervjuad av en journalist från Sydsvenska Dagbladet som tyckte att vår rubrik "Får alla människor använda handikapptoan?" var den bästa i hela Almedalsprogrammet. RBU bäst av nästan ofattbara 1396 programpunkter alltså! Nu kör vi vidare, vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Renée Höglin

Heja RBU i Almedalen! Bra att ni syns och hörs. Bilden av Agnetha och Adam ser jättefin ut - men jag efterlyser svaret på frågan Får alla människor använda handikapptoan? Jag var inte där, hörde inte diskussionen och vill veta något om hur rubriken anknyter till ämnet.

2010-07-07 @ 11:27:51
Postat av: Agnetha Mbuyamba

Tack för uppmuntrande ord Renée! Det svar som jag och Adam kom fram till var att det får man väl om den är ledig och man respekterar och lämnar företräde åt den som behöver den bättre. Rubriken valde vi förstås för att väcka intresse, diskussionen handlade förstås om mycket mer. Men det kretsade kring attityder och att vi fortfarande delar in människor i olika kategorier.

2010-07-07 @ 15:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0